lunes, 8 de febrero de 2016

PRIMARY ACTIVITIES & RESOURCES

 

  BRITISH DAY



 


JESUITINAS BRITISH WEEK

 En nuestra Sección Bilingüe,seguimos acercándonos a la cultura inglesa y por ello muchas de nuestras actividades hacen referencia a las celebraciones y costumbres tradicionales de los países anglosajones.
Continuamos innovando en nuestra sección, buscando nuevos caminos para acercar el inglés a los niños de una forma diferente y atractiva . El aprendizaje del inglés no se ha limitado al contexto del aula y un buen ejemplo de ello es nuestro “British Day” .Una actividad en la que cada año tratamos un tópico “London is here”“ A visit to a city” o”English around the world” entre otros…
En este día   el colegio se transforma ,en diferentes talleres, en esos lugares que nosotros queremos que los alumnos conozcan o visiten de la cultura inglesa…Es acercarles a un “inglés vivo” ,es interactuar con ellos y crear situaciones en las que los alumnos sientan el inglés como algo que forma parte de ellos;desarrollando su speaking y su listening de una forma lúdica.
Tras cuatro años,en este curso hemos querido darle un giro a esta actividad y convertirla en  una “ British Week”.Toda una semana de actividades en las áreas de la sección bilingüe (Educación Física,Artística e Inglés curricular) bajo  la temática de “ Carnival”.
Hemos visto a los niños involucrados en este proyecto desde infantil hasta 6º de EP.Se han acercado a las fiestas tradicionales del “Mardi Gras” - EEUU y del “Pancake Day”-UK.A través: de videos (The History & Traditions of Mardi Gras, Pancake powerpoint, Pancake race);de canciones (Mardi Gras dance, Pancake party) y de  juegos,orales o escritos (maps ,mazes,puzzles,crosswords,readings and logic games) .
Han disfrutado de actividades deportivas tradicionales de estas fiestas (Costume race,Pancake race,Mimicry game… También han podido desarrollar su faceta creativa con talleres de máscaras,disfraces y con un divertido Photocall.
Los niños disfrutan mucho con este tipo de actividades  , van adquiriendo el gusto por comunicarse en otros idiomas  y van siendo conscientes  de la necesidad de dominar  una segunda lengua como el Inglés en un mundo tan globalizado.
La innovación educativa tiene peso específico en esta actividad,ya que ,todas las actividades quedan enmarcadas en el ámbito de las Inteligencias Múltiples a través de una Paleta de Comprensión.Seguimos trabajando para descubrir cuáles son las inteligencias más destacadas en cada uno de nuestros alumnos.Esto nos lleva a desarrollar proyectos como este ,que solamente son posibles gracias al trabajo en equipo y  a la ilusión  del profesorado del centro .
 




OUR BRITISH DAYS FROM 2012...















































ACT   OUT -AT THE HOSPITAL  (6th Grade)





ARTS& CRAFTS /INTERESTING PROJECTS


   OUR SOLAR SYSTEM


I think that create a friendly atmosphere in the class helps us to start  a confident and    motivating learning for our  pupils .

Using scaffolding strategies  is really useful not only for teachers ,but also for improving our pupils’ learning skills.

The topic which I have chosen is “Our Solar System”.I would work with pupils of  Third Cycle.

Firstly, I would motivate this unit listening  a song about the planets.I would use the digital board.(The planets in our solar system song-You tube)

When the song would have finished,I hung on the board a big mural of the Solar system with the planets.I would start making questions such as,what can you see?,how many planets are there in our Solar system? Could you name them?

Secondly,We would see  two videos in which they could learn some specific contents about this theme.(Introduction to the Solar system-you tube and Solar system video for kindergarden children) This activity  would help students to understand concepts.

I would hang on the walls some sentences frames so that pupils could remember the structures that we needed like comparative and superlative.(This planet is the coldest/biggest/smallest/hottest/nearest… //how many rings/moons… are there in this planet?//This planet is more…than…//This planet is bigger than…)

With this structures we would talk each other during five minutes.

Then,I would go with all of the pupils to the playground to play a hunted cards game.This game would consist of children divided in groups of threes should find the cards which would have information about planets .The cards would have been hiden previously around the playground.

I would hand out one sheet of paper to each group and they would look for the cards and answer all of the incompleted sentences,

The three first groups with the correct answers, would get a positive in their marks.

I collect all of the photocopies and the following day we would start revising the theme scaffolding with the visual aids that we had used the previous day and the sentences frame too.

To support the contents I would use the sheet of paper which we had used for the game the day before.

Finally,we would finish doing a craft in groups.Each group would work with one planet and they have to guess the other two planets nearest on the left or on the right.They would make them with cardboards and we would make a mobile.Each group should explain their project to the other classmates-

All of these projects would be  hunging on the walls of the school corridors.
 








THE PLANETS IN OUR SOLAR SYSTEM SONG

 https://www.youtube.com/watch?v=LvwrDgId2HY



https://www.youtube.com/watch?v=svvwv5oAf4I



https://www.youtube.com/watch?v=6tjGSqsbvJ0


HOKEY COKEY DANCE

https://www.youtube.com/watch?v=YzSJBowPECY

 




MAKING  COATS OF ARMS






CONCEPT   MAPS 







IMPORTANT FESTIVALS & CELEBRATIONS


HALLOWEEN,CHRISTMAS,CARNIVAL.FATHER´S DAY,EASTER,MOTHER´S DAY.,BOOK DAY...


































 

No hay comentarios:

Publicar un comentario